top of page

一蘭成功秘訣之一:客製化餐單

今時今日不論商品定係服務,好多公司都會用「客製化」(Customisations)去吸引客人。究竟客製化有咩好處?我地今日就用日本拉麵其中一個代表 - 「一蘭拉麵」去介紹啦!


一蘭社長吉富學講述一蘭拉麵走向世界嘅成功祕訣其中一個:設計「客製化」的點單模式,餐廳提供嘅就只有一道豚骨湯拉麵,但餐紙上就有各式各樣客製化的選項,從湯頭、油濃、麵條嘅軟硬到蔥蒜嘅配料都為客人設想周全,一張紙、一個簡單動作,都可以令服務員了解每一個客人嘅需要,令服務更人性化。


一蘭拉麵「客製化」的成功祕訣:


1.增加差異、創造獨特

「要做連鎖店,不是要追求所有的YES(客人要的),而是要排除所有的NO(客人不要的)」

一蘭拉麵通過7種組合30多種不同口味的搭配,可以組合出1000多種口味的拉麵。食客們通過勾選菜單,定製出一碗屬於自己獨有的專屬味道。與其他只有套餐可選的餐廳不同,一蘭提供的多樣選擇是吸引客人的其中一個原因。


2. 降低失誤

當食客可以按照自己的喜好製作專屬味道,成品就更符合客人口味,自然不滿或投訴就會降低;客人在過程中亦會自己作出調整,今次既拉麵唔夠軟下次就會知道要揀選「比較軟」等,在每一次的經驗追求更好。


當然,一蘭拉麵可以做得咁成功仲有其他特點,例如針對日本文化,特設「味集中counter」,讓人安靜地享受食物;24小時營業,吸引深宵食客,成為一蘭icon。各種策略令到當日名不經傳的家庭式拉麵成為連鎖食店。


除咗食物可以作客製化,以下亦係比較普遍既客製化例子:

- 訂製西裝,商品從頭到腳的尺寸同規格都係依照單一客人的身形製作

- 旅行團,按照客人嘅喜好同能力去製定合適嘅旅行體驗

- 各種生活用品,例如銀包,水杯都可以依照客人需要印上圖片或者字句,進行簡單嘅客製化

bottom of page